torsdag 20 mars 2008

Längdbesvikelse

Det här är en historia om en löpning som jag utförde i tisdags 18/3, lite sent bloggat alltså. Efter måndagens enorma snöfall, i mitten av mars, kändes det hopplöst att ge sig i väg. Men när jag kom hem på kvällen hade både snösvängen och solen gjort ett enastående jobb. Gatorna var rena som om det vore den bästa sommardag. Tanken var att jag skulle öka min löpsträcka till 6 eller 7 km om benen höll. Jag gav mig ut på en ny tänkt runda (ej uppmätt) och sprang och sprang....och sprang och så sprang jag lite till för att det kändes så bra. När jag så kom hem och mätte upp min lilla löpsväg visade det sig till min stora besvikelse att jag bara hade sprungit 5,4 km. Ett misstag att lära sig av, MÄT UPP INNAN!!!!
Det var dock en skön löprunda, och jag fick se lite nya kvarter.

Sträcka: 5,4 km
Tid: 34 min
Musik i Ipod: Pink Floyd, "Pulse"

1 kommentar:

Benet sa...

Hehe, så kan det vara. Huvudsaken är att det kändes bra! 34 minuter är ju en lagom tid att vara ute. Bra jobbat!