lördag 15 mars 2008

Knott = protein

Nu har man avverkat sin andra halvmil i ett helt underbart "vårväder", solsken, 11 grader varmt, perfekta förhållanden.
Jag kände lite, lite stelhet i höger lårmuskel, förmodligen något som hänger kvar sedan förra halvmilen. Jag kan konstatera
att konditionen finns där, det är benen som måste vänja sig vid att springa längre sträckor i lugnare tempo. Den sista kilometern i dag kändes klart bäst. Funderade ett tag på att springa ytterligare en bit, men, jag får väl skynda långsamt annars skäller coachen...

Jag reflekterade över att så lite folk var ute och rörde på sig i det vackra vädret denna lördags eftermiddag. Det var bara
Knotten som hade vaknat och värmde sig i solen. Nu tycker jag att man har gjort sig förtjänt av lite flytande kolhydrater...
Protein har jag redan fått då jag lyckades svälja de stackars Knotten som helt oskyldiga råkade komma i min väg.
Dillchips + dippa = Melodifestival, HEJA SIBEL!

Sträcka: 5,3 km
Tid: 31 min
Musik i Ipod: Pink Floyd "Pulse"

1 kommentar:

Benet sa...

Pink Floyd, proteiner och en halvmils skön löpning... Kan det bli mycket bättre? :-)

Tyvärr gick det ju bara sådär för Näsbytösen Sibel, men man kan inte få allt här i världen.

Vinnaren vi fick var det ju dock inget fel på. Läckert silverfodral, läckra styltor. Perelli håller stilen! I like :-) O ja just det... Det är ju låtarna som tävlar... Hur var det nu Charlottes låt gick?... Äh, egalt!