torsdag 13 mars 2008

Benslag

Insidan på mitt vänsterknä protesterar lite mot tisdagens lätta pass. Förmodligen fick benen vad de tålde när jag sprang min första halvmil. Det är samma ställe som jag hade problem med i höstas, även om det känns mycket mindre. Jag har väl fått en släng av "benslag", något min dotter brukar säga när hon har växtvärk i benen. Det finns dock en lysande medicin mot denna åkomma, receptet är enligt följande: Tag ett litet glas Ramlösa eller annat bubbelvatten (smak efter behag), tillsätt en halv sockerbit och studera bubblorna som uppstår, drick hastigt i stora klunkar och vips så har benslaget försvunnit. Inga biverkningar har påvisats.

För min egen del tror jag att några dagars vila samt lite välgörande salva på det ömmande stället gör susen.

1 kommentar:

Benet sa...

Och stretching. Jag blev varse att smärtande punkter runt knäet kan bero på för dålig stretching av muskler som företrädelsvis sitter på övre halvan av benet, men som fäster vid knäet...

Ett annat tips är Ice Power. Finns att köpa på närmaste Apotek. En skönt kylande salva.