måndag 24 mars 2008

Äggjogg


Påskdagen bjöd på ett mycket inbjudande och soligt vårvinterväder, som gjort för en längre tur i löpspåret.
Jag gav mig ut lite trött av all påskmat som inmundigats under påsken. Denna gången hade jag mätt upp min runda i förväg
och tänkte att det må bära eller brista. Solen sken och benen var något sega (som vanligt) de första kilometrarna.
Efter att kroppen blivit lite varm kändes det mycket bättre. Ett lätt snöfall mötte mig när jag kommit en bit på vägen.
Trots att jag lagt på ett par km sedan min förra runda kändes det lätt ända in i mål, vilket visar att jag höll ett lagom tempo
på min första 7,4:a. Så här dagen efter är benen lite träningssega och en slumrande förkylning har brutit ut.....f-n också!

Sträcka: 7,4 km
Tid: 47 min
Musik i Ipod: Depeche Mode "The best of Depeche Mode vol 1"

6 kommentarer:

Benet sa...

Bra jobbat fotografen! Det är väl gött att vara så nära milen redan, tre månader innan sommaren! :-D

Öken att du blivit förkyld, men det är ju var och varannan människa nuförtiden. Svårt att ducka!

Ta hand om dig och försök få bukt med din förkylning med ingefärste, C-vitamin och mycket vitlök!

Running? I just can't get enough! ;-)

Johan Lindvall sa...

Jo du, nu är inte milen långt borta. Det känns lite märkligt att ha gått från 3 km löpning i början av mars till 7,4 km tre veckor senare. Där ser man vad lite coachning kan göra...Tack för hjälpen!

Bureborn sa...

Krya på dig Johan!
Och hej förexten, jag kikar in på din blogg ibland och är ärligt imponerad. Snacka om att trappa upp längden på löpningen på ett kick! Snart susar du runt i en mil på jublande tassar.
Snor förexten Benets tips om ingefärste.

Johan Lindvall sa...

Tack, tack!!
Det har funkat bra sedan "Benet" gav mig lite goda råd. Om förkylningen ger med sig snart bör kanske milen vara avklarad inom några veckor. Jag hade siktet inställt på en halvmara våren 2009, men i den här takten får jag kanske dubbla den sträckan...;-)
Nej, det är nog bäst att skynda långsamt.

Bureborn sa...

Nog fixar du en mara 2009, om du vill!

Karin sa...

Jag tycker det är klokt tänkt att skynda långsamt. Läste någonstans att man inte bör öka sin löpträning med med än 10-20%/år för att undvika skador. Det kan man ju ta med en nypa salt, men det ligger något i det.
Mycket bra jobbat att gå från 3-7,4 km på bara några veckor!! Hoppas du frisknar till snart; löpstigarna väntar på dig! :-)