torsdag 3 april 2008

Morgonstund har...

05.30, väckarklockan ringer för ett litet morgonpass. Vill sova mera...karaktär.
Det är kallt men vårfriskt ute, fortfarande mörkt så det blir reflexväst på.
Målet är en liten "snabbdistans" på 3 km med en tid under 14 minuter. Lite morgonseg löpning som inte riktigt höll för mina förväntningar. Kanske är det bättre att springa längre pass i lugnare tempo på morgonen och köra snabbdistans på kvällen.
Jag kände mig ändå inte jätte trött efter löpningen så det gick nog lite för långsamt.

Sträcka: 3 km
Tid: 15 min
Musik i Ipod: Nirvana "Nevermind"

5 kommentarer:

Benet sa...

Först och främst: Klart imponerad att du tog dig ut i morse! 05:30. Du måste vara riktigt fast i löpträsket. Härligt!

Snabbpass på morgonen innan frukost är dock inget jag kan rekommendera. Kroppen har inte vaknat än och kolhydratsförråden är låga så kroppen har inte mycket bränsle för några tuffare utmaningar i löpspåret.

Däremot kan det (enligt mig) vara riktigt skönt med ett lite lugnare distanspass på morgonkvisten. Ett tasspass, helt enkelt :-)

Så min rekommendation blir att köra en 5 km lugn jogg istället för en 3 km snabbdistans vid nästa morgonpass.

Benet sa...

...och en grej till. Hoppas födelsedagen var till belåtenhet igår! Fick du nåt fint?

Johan Lindvall sa...

Nej, snabbpass på morgonen var ingen riktig hit.
Men det är riktigt skönt på morgonen, inte en människa ute, möjligen någon förskrämd katt.

Tja, det är ju du som har fått in mig på de här dumheterna, löpning.

Högtidsdagen var trevlig med sång vid sängkanten. Jag förärades en Sodastream-apparat och en ostronkniv. Så nu kan vi äta ostron och dricka bubbelvatten....

Benet sa...

...eller bubbelchardonnay, kanske ;-)

Karin sa...

Morgonpass är underbart skönt, även om det bär emot att lämna sängen... 3 K på 15 min är ett bra pass med god fart på fastande mage. Håller med Benet om att snabbdistans är bättre på em, eller åtminstone efter frukost. Man orkar bättre då. Grattis på födelsedagen i efterskott förresten!