onsdag 9 april 2008

Lunka på

Tisdagen bjöd på en skön kväll som gjord för en löprunda.
Försökte mig på att springa med lite kontrollerad löpstil efter att ha läst en artikel i ämnet.
Pendla med armarna, lyft benet, landa mitt på foten, andas ner i magen.....Lite väl mycket på en gång men det ligger säkert något i det. Jag börjar med att ändra min armföring och att tänka på andningen. Andningen funkar bra eftersom jag har tränat Karate en gång för mycket länge sedan. Inom karaten jobbar ju man mycket med andningen för att få ut mesta möjliga kraft och energi.

Löpningen flöt på i bra rytm med en tempoökning den sista biten. Snart är det dag att göra ett försök på milen....
...måste rusa tåget väntar.....

....Hemma! Kände mig lite tröttare efter löpningen än tidigare 7,4:or. Möjligen beror det på att jag sprang långsamt i början och drog upp tempot rejält på slutet så att pulsen steg ordentligt. Kan också bero på att jag bara åt en snabb macka till lunch istället för något mer rejält. Det är ändå skönt att ta ut sig ibland.

Sträcka: 7,4 km
Tid: 47 min
Musik i Ipod: Simple Minds

2 kommentarer:

Karin sa...

Tröttheten kan mycket väl bero på uppladdningslunchen. Jag märker ofta skillnad på löpkvalitet om jag slarvat med maten eller ätit för tidigt eller för sent inför ett pass. Visst är det kul med löpteknik? :-)

Johan Lindvall sa...

Armpendlingen kändes lite fånig. Men så funderade jag på hur tävlingslöpare ser ut och hur de springer.
"Musse" och gänget måste ju veta hur det skall se ut...