onsdag 20 augusti 2008

Omdisponerad runda

Skola och fritidsaktiviteter har dragit i gång igen. Sonens karateträning skulle börja för höstterminen. Vi begav oss i väg till den vanliga lokalen vid den vanliga tiden. Möttes i entrén av ett handtextat plakat som meddelade att träningen var flyttad och hade började en halvtimme tidigare. Kastade oss i väg och in mitt i träningen.
Fick disponera om min löprunda och göra det bästa av situationen, istället för en timmes löpning fick det bli en halvtimme.
Visste inte riktigt hur lång min runda skulle bli eftersom jag fick starta vid en ny plats. Löpningen flöt på i vad jag tyckte var ett något högre tempo än normalt. Vid målgång och uppmätt runda visade klockan att det inte gått så fort som jag trodde.
En lagom och skön runda blev det i dock.

Nu är det förhoppningsvis slut med osäkra tempon, sträckor och kilometertider. Har införskaffat en Garmin Forerunner 50 med
footpod. Vi får se om det tillhörande pulsbältet ger bättre och säkrare värden än mitt gamla.
Skall bli skönt att veta vilket tempo man springer i.

Sträcka: 6,3 km
Tid: 35 min
Puls: 167 bpm
Musik i iPod: David Bowie "The best of"

Inga kommentarer: