måndag 18 augusti 2008

Blöt cykel

Nu var det så äntligen dags för lite MTB igen. På med SPD skor, hjälm och cykelbyxor.
Lite hotande moln på himlen, en typisk svensk sensommarsöndag. Bestämde mig för att hitta lite nya
stigar att cykla på och begav mig ut till Hovdalaområdet. Efter ca 8 km svängde jag av på den av Benet beskrivna grusvägen, en väg som bjöd på en lagom krävande uppförsbacke. Var lite osäker på var jag skulle cykla men efter ett tag började jag se både markerade och icke markerade MTB och motorcykel stigar. For förbi 3 andra MTB cyklister som verkade mer hemtama i området.
Hittade så småningom till något som verkade vara ett gammalt grustag med tydliga spår efter både MTB och motorburen ungdom. Provade mig fram på diverse stigar med både jord och mycket lös och blöt grus som satte sig över mig och min cykel.
Efter en stunds cyklande hittade jag ut till vägen igen, den stora frågan var bara vilken väg var jag på, var är jag?
Försökte orientera mig, men kunde inte hitta något som jag kände igen. Chansade på en väg som visade sig leda rätt.
Regnet hade börjat ösa ner och jag var rejält blöt och kall trots att jag höll ett bra tempo. Fortsatte att cykla 15 km på landsväg
för att nöjd, blöt, kall och lagom trött parkera cykeln i garaget.

Sträcka: 30 km
Tid: 1 timme & 17 min
Puls: (medel) 160 bpm

1 kommentar:

Benet sa...

Härligt Johan. Bra runda! När ska vi cykla tillsammans nästa gång?