söndag 29 juni 2008

Alternativ träning och svalkande regn

Skall jag eller skall jag inte? Löpa eller cykla?
Tanken var att ge mig ut på ett lätt pass av något slag efter min förkylning. En förkylning som envist har bitit sig fast i min
näsa, med en seghet av dubbel bemärkelse. Jag bestämde mig efter mycken vånda att inte träna i dag. det vore förmodligen ett misstag som jag hade fått ångra i form av en ny infektion.
Det fick bli alternativ styrketräning i form av att gräva 20 kvm rabatt samt att klippa lite buskar. Busklippningen fick jag dock lägga ner eftersom det visade sig att vi har en Koltrast som ligger på ägg och det vore ju synd att störa honom, för det var mr Koltrast som passade äggen. Fru Koltrast lurade säkert i närheten.
Kastade mig istället över rabatten så att svetten lackade. Efter ett par timmars svettande och en allt mörkare himmel kom det behövliga och svalkande regnet.
Lite besviken över att inte ha fått träna sedan midsommardagen men oerhört nöjd med rabatten. Dessutom extra trevligt med lite fågelbon. Skall se om jag kan smyga till mig en bild på fågelfamiljen.

6 kommentarer:

Bureborn sa...

Hur ser man skillnad på herr och fru Koltrast?

Benet sa...

Vad jag fått lära mig är hanen kolsvart med gul näbb. Honan är mer brunaktig tvärsöver ;-)

Johan, grävning är träning så god som någon. Svinjobbigt.

Johan Lindvall sa...

Bureborn: Benet har helt rätt i fråga om Koltrasten.

Benet: Grävningen kändes dock helt klart mindre jobbig nu än den hade gjort för ett år sedan. Det visar att träning ger resultat som man har nytta av även på det mer vardagliga planet. Jag har upplevt samma fenomen vid något annat tillfälle, där jag tidigare blev lite andfådd är numera en baggis.

Mr R sa...

Trädgårdsarbete är underskattat, har själv kört ett sådant pass idag!
Hälsa familjen koltrast att jag har deras släktingar i vedskjulet. Jag har dock ej kollat äggstatusen på ett tag, skatorna brukar kunna gå hårt åt dem.

Benet sa...

Ja du Johan, i så här god form har du inte varit sedan du räknade till tio på japanska i Österrängskolans gympahall...

Ki-ayi!

:-)

Johan Lindvall sa...

mr r: ...ja eller grannens katt...

Benet: Vet é f-n om jag inte springer 3 km fortare i dag än på den gamla goda tiden. Det kan ha med löpmotivationen att göra också. I dag gillar man det, då hade man en galen gymnastiklärare som stod med piskan och tidtagaruret. Sprang man inte lika fort som de som spelade hockey, fotboll eller basket var man en sopa.
Min fråga är: Hur många av dessa springer i dag....?