onsdag 2 juli 2008

Äntligen!!!!

Efter att inte ha sprungit på länge, till följd av stukad fot och envis förkylning, satte jag väckarklockan på 06.30.
Sommarmorgon, vilken underbar tid att löpa. Bestämde mig för ett lågt och försiktigt tempo där pulsen inte skulle överstiga
155 bpm. Det kändes skönt att äntligen få rasta benen och kroppen.
Det kändes väldigt bra, lite segt i benen på slutet, men det är väl ovanan.
Ett råd: Spring inte i långa tights en varm sommarmorgon. Jag hittade nämligen inte mina korta och cykelbyxor kändes inte aktuellt i löpspåret. Det bidde lite varmt.

Sträcka: 4,7 k
Tid: 28 min
Puls: 150 bpm
Musik i iPod: Metallica "ReLoad"

4 kommentarer:

Bureborn sa...

Härlig runda och klokt råd!
Funderar fortfarande över kvinnan som jag körde förbi en varm kvällning för ett par veckor sedan. 25 grader varm. Hon hade både långa tajts och långärmad tröja...
Värmeträning? Myggfobi?

Benet sa...

Så gött att du är tillbaka! Låter som en skön runda. Hälsade du på fårskocken?

Johan Lindvall sa...

Fårskocken fick vila. Till helgen tänkte jag dock skrämma upp dem ordentligt, fast då på två hjul...

Benet sa...

Blev det nån cykeltur i helgen som gick?
Du myglar väl inte nu när coach är utomlands? :)
Vi får ta en runda då jag returnerar! Ok?