onsdag 11 juni 2008

Nästan en halvlek

Det är märkligt hur mycket man tappar på att inte löpträna under några veckor. Jag har vilat min fot i 2 veckor eftersom jag har haft smärtor i densamma. Då smärtan har försvunnit tänkte jag att det var dags att snöra på skorna och rasta benen lite lätt.
6 k var planen och 6 k blev det. Det kändes ovant och jobbigt i benen, pulsmätaren krånglade (enligt den pendlade pulsen mellan 105-200). Att sedan "Last Christmas" med Wham plötsligt strömmar ur lurarna gjorde inte saken bättre...

Återhämtningen tog också längre tid än vanligt och i dag har jag träningsvärk i låren. Det känns som om jag har gått två steg tillbaka i uthållighet och att det finns lite att ta igen. Foten höll (förhoppningsvis) så nu får det bli mer löpning.

Sträcka: 6 km
Tid: 36 min
Puls: ?
Musik i Ipod: Blandad musik från det glada 80-talet.

3 kommentarer:

Bureborn sa...

Jag tror Wham är syndabocken - kan ge vem som helst träningsvärk!

Visst förlorar man lite löparform på två veckors vila, men kroppen hittar snabbt tillbaka igen. Nästa runda flyger du fram!

Johan Lindvall sa...

Ja, och en julsång till på köpet...

Benet sa...

Japp, du hittar tillbaka till löpningen väldigt snabbt. Det kommer säkerligen att kännas bättre redan vid nästa pass.

Tänk bara på att ladda din iPod med lite mer ändamålsenlig musik och passa dig noga för snöyrande smörballader...