fredag 9 maj 2008

Jag lever!

Vänner!

Jag tänkte att jag skulle ta mig lite tid att skriva en rad så att ni inte tror att jag har gått och ramlat av pinnen eller nåt.
Tiden har bara inte funnits för att skriva på min blogg. Så är livet ibland, jobbet tar mycket tid just nu. Jag har dock inte slutat springa. Jag har harvat på med min 7,5k runda som vanligt. Av milen har det än så länge blivit intet.

Var på konferens i Göteborg för 2 veckor sedan, där jag för övrigt hade den stora äran att vara föreläsare (kul men nervöst).
Konferensanläggningen, Arken, ligger ute på Hisingen i oljehamnen. Efter första dagens stillasittande på föreläsningar kände jag att det fanns ett stort behov av en liten löprunda. Löparskor och kläder åkte på och efter lite efterfrågningar i hotellets lobby gav jag mig så ut. Färden gick längs en gata i ett industriområde med Volvo ditten och Volvo datten på alla byggnader. Efter en stunds tråkig löpning tog gatan slut och mina ben drogs till en liten cykelbana som försvann bakom några buskar. Bakom buskarna öppnade sig havet, HAVET!!! Cykelbanan gick längs havet och vore det inte varit för diset hade jag nog sett ända ut till Vinga. Så kan det vara, man vet aldrig vad som döljer sig bakom nästa buske...
Sen att rundan avslutades i hamnen där jag fick springa slalom mellan gigantiska truckar, kranar och lastbilar är en annan historia. Skönt var det och att det sen blev årets första runda i korta brallor gjorde inte saken sämre.

Sprang min 7,5k i tisdags. Jag undrar hur det skall gå till sommaren, jag fick nästan värmeslag, t-shirt och shorts till trots.
Jag får väl springa naken när det blir ännu varmare...hm, det vore nåt det.

Sträcka: 7,5 km
Tid: 45 min
Musik i Ipod: Jack Johnson

3 kommentarer:

Benet sa...

Härligt att höra att du fortsätter att upptäcka löpningens underbara värld. Visst är det kul att springa då man är ute och reser? Man vet aldrig var man hamnar eller vad man stöter på... Inspirerande!

7,5 km verkar vara dina "standradrunda" nuförtiden. Det bådar gott inför sommaren då vi skall tassa runt milen tillsammans. Det skall bli kul! Eller hur?

Kämpa på med löpningen, trots värmen. Det gäller att vara fulltankad med vätska innan man ger sig ut.

Bureborn sa...

Vilken lättnad!
Jag började bli smått orolig...
Åh, havet. Jag längtar till havet. Önskar att det dök upp bakom en buske. Börjar lessna så smått på åker och äng.

Benet sa...

Skönt att du lever, men springer du nånting också???

Dåligt med uppdateringar på sistone. Man kan ju nästa tro att du börjar bli lat ;-)

Om ett år är det du och jag som far upp till Götet tillsammans. Så det gäller att börja träna i tid!

Ser fram emot nästa löprundeinlägg på bloggen din.