måndag 26 maj 2008

På tröga ben


Efter att ha jobbat halva lördagen begav jag mig ut på en liten lätt runda. En runda som bara kändes jobbig och trög.
Avsaknad av något vettigt lunchintag är den förmodade orsaken.
Eftersom jag troligen har ganska hög förbränning utan att behöva utöva fysisk aktivitet behöver jag nog tanka ordentligt med energi både före och efter löpningen. Det känns direkt i kroppen om jag inte äter en ganska stadig lunch och helst kompletterar
med en banan på eftermiddagen. Jag har nu också införskaffat Gainomax för att fylla på efteråt, vi får se om det ger något resultat. Det är en hel vetenskap det här med träning framförallt om man vill att det skall ge lite resultatförbättring.

Firade mammas-dag på Stenshuvud. Stigen upp mot toppen av "huvudet" gav verkligen inspiration till utmanande backträning.
En grusad stig som går mitt i grönskande bokskog med en stigning på 97 meter och en längd på 1 km vore en riktig utmaning
om man vill stärka benen. Belöningen kommer på toppen i form av en milsvid utsikt. Att sen jogga ner i "rullgruset" är en annan lite farligare historia.....

Sträcka: 4,7 km
Tid: 26 min
Puls: 165 bpm
Musik i Ipod: Simple Minds

2 kommentarer:

Benet sa...

Ibland är benen trötta, ibland ivrigt pigga. Ibland beror det på hur mycket man laddad med mat, ibland på hur mycket sömn man fått på sistone, eller hur mycket man slitit på sin stackars kropp.

Tänk på att äta ordentligt och ladda på med lite extra kolhydrater, så skall du se att nästa pass blir en ren fröjd :-)

Gainomax efter passen är utmärkt. Speciellt om man kört lite hårt och "tömt" sig på energi.

Om man kör lugnare pass tycker jag det räcker med "vanlig kost" för att få en schysst återhämtning.

Schysst är även bilden du tog från "huvudet" förresten. Det är ju sagolikt vackert!

Bureborn sa...

Med den vyn som belöning skulle jag flyga upp! Vackert!
Tror jag ska planera in en resa söderut i sommar...
Behover av mat ska inte underskattas. Inte för att jag lärt mig än. Springer gång på gång lunchpass utan att först äta just lunch, och så funderar jag varför det kändes så tungt... :-)