måndag 19 maj 2008

1000000 centimeter!

I dag tänkte jag att jag gör en lite chansning. Löpningen har känts lite trög de senaste veckorna och tiden har inte riktigt funnits där för att vara riktigt seriös.
I dag kände jag mig laddad och tiden fanns där för lite längre löpning. Tankade med en flaska Powerade, snörade på löparskorna och gav mig ut. 10 grader varmt, växlande molnighet, enligt min åsikt perfekta förhållanden.

Bestämde mig för att hålla pulsen kring 160, vilket också lyckades utom i backar och de sista 2 k då jag ökade tempot lite.

Mitt mål var att klara milen under en timme, nu gick det inte riktigt i dag. Kanske sprang jag lite för långsamt, kanske är jag inte riktigt redo ännu.

Det viktigaste är att ännu ett av mina delmål är avklarat, att SPRINGA EN MIL.
Med tanke på att jag för lite drygt 2 månader sedan låg och harvade 3 km rundor känner jag mig ohyggligt stolt.
Lite inspiration fick jag också av alla er som sprang 21k i Göteborg i helgen

Sträcka: 10 km
Tid: 1,06
Puls: 166 bpm
Musik i Ipod: Depeche Mode "Best of"

3 kommentarer:

Benet sa...

Härligt Johan!!! 10 000 000 millimeter UTAN PAUS avklarade!

Nu vet du hur det känns och det är bra att ha den erfarenheten. Nästa gång kommer du garanterat att klara det under den där magiska timmen. Som "coach" är jag riktigt stolt över dig.

Johan Lindvall sa...

Benet! Tack för alla goda råd utan dig hade jag nog sprungit mina 3 k fortfarande:-)

Bureborn sa...

STORT GRATTIS!
Det är sannerligen något magiskt med milen. Nästa gång klår du klockan också.