måndag 2 juni 2008

På två hjul

Så har en ny era inletts i min träning, nämligen cykling. Min TREK skulle få bekänna färg i värmen denna första sommardag.
Utrustad med lite nya träningsprylar (cykelbyxor, handskar, hjälm och solglasögon) begav jag mig ut.
Turen inleddes med 8k på asfalt i ganska högt tempo. Efter det var det dags för 5 km skogsstigar med extremt kuperad terräng
och grusiga spår. Pulsen pendlade mellan 140 och 195. Jobbigt för benen men fruktansvärt roligt. Det kommer att bli fler och mer turer på skogsvägarna. Det gäller bara att se upp för joggare och söndagsflanerare.

Sträcka: 15 km
Tid: 34 min
Puls: 160 (140-195)
Musik i Ipod: Tror inte det.....

2 kommentarer:

Benet sa...

Cykling is da shit from now on... Nä, men seriöst så MÅSTE jag bli färdig att köpa en ny cykel så att jag kan börja mountainbajka på allvar. Skitbra träning. Jädrigt kul och hyfsat skonsamt för ben och annat som knorrar emellanåt.

Det får bli mitt uppdrag för Juni månad. Innan 30/6 skall jag ha köpt en ny cykel och varit uppe på Balsberget och busat minst en gång. Skaru me?

Johan Lindvall sa...

Det var min tanke att lasta cykeln på bilen en dag och köra på Balsberget med dig. Även gärna runt sjön.