måndag 23 juni 2008

Midsommardagstur

Efter en trevlig midsommarafton med allehanda tillbehör, begav jag och Benet oss ut på en liten cykeltur i mina hemtrakter.
Den lokala cykelklubben har en teknikbana för MTB som sträcker sig över 3km. Utrustade med karta och en något otydlig beskrivning hittade vi rätt. Det visade sig vara en mycket krävande bana, både för man och maskin. Trötta som vi var efter en hel dags fest körde vi knappt ett varv och fortsatte vår tur på landsväg med en liten avstickare i ett annat skogsparti.
Det kommer att bli många turer på banan för min del, men då utan gamla gifter i kroppen.
Nu har jag åkt på en otrevlig förkylning, förmodligen samma som Benet. Vi får hoppas att den är snabbt övergående.
fram tills dess är det lite vila som gäller.

3 kommentarer:

Mr R sa...

Låter oroväckande att du och Benet har fått samma förkylning, lekte ni byta namn i mörke leken?
Låter kul med teknikbana, den får vi testa någon gång.

Benet sa...

Hm... Du också förkyld? Surt. Inte hånglade väl vi på midsommarafton, eller? :)
Teknikbanan var rolig. Det får vi göra om!

Johan Lindvall sa...

Inte vet jag, allt var en dimma och det känns som om dimman sitter i bihålorna för tillfället....